Back to Top
TVŮRČÍ TÝM
Ray Bradbury's 2116 | foto: Kristýna Junková, 2016

Seznamte se týmem, který se podílí na přípavě české verzi Ray Bradbury’s 2116:

REŽIE

Steve Josephson

SteveGallimaufry Performing Arts, a tedy i Gallimaufry z. s. je duchovní dítě režiséra, herce, tanečníka, choreografa a autora Stevena Josephsona. Byla založena v roce 2004 spojením několika různých organizací, jejichž uměleckým ředitelem byl právě pan Josephson. V té době již strávil 25 let jako zanícený profesionál působící v oblasti klasického divadla, muzikálech, moderním tanci, klasické hudbě a ve vzdělávacích divadelních projektech. Díky této činnosti procestoval USA, Mexiko a Evropu a uskutečnil několik stovek uměleckých produkcí.

Vedle samostatné umělecké činnosti, se pan Josephson podílel i na mnoha dalších významných divadelních projektech. Mimo jiného byl po více než dvacet let stálým ředitelem/choreografem/scénáristou Festival Theatre USC-USA, divadelní společnosti přidružené k Univerzitě Jižní Kalifornie v Los Angeles.

Společně s uměleckou ředitelkou Jodie Gates se jako výkonný ředitel podílel na tvorbě caDance Festival (nyní Laguna Beach Dance Festival).

Byl producentem a hvězdou Star Wars Trilogy in 30 Minutes, představení  vytvořeného ve spolupráci se společností Lucasfilm, Ltd., které bylo dlouhodobě uváděno nejen v Los Angeles, ale bylo též uvedeno  na Skywalker Ranch, v Industrial Light and Magic (ILM), na Star Wars Celebration a konečně na Comic conu v San Diegu.

Po několik let pracoval s legendárním spisovatelem Rayem Bradburym na tvorbě jeho posledního díla, muzikálu Ray Bradbury’s ‘2116’, který byl, spolu se souvisejícími workshopy, uveden v Los Angels, Edinburgu a Praze.

V Praze pracoval jako dramaturg, choreograf a tvůrčí ředitel pro Daniela Landu během produkce muzikálu Klíč Králů a byl také tvůrčím ředitelem pro Lobkovický Palác na Pražském hradě.

V současnosti (tedy v době koronavirové) pobývá v Los Angeles a v Gallimaufry z. s. působí jako umělecký konzultant.

SCÉNA A KOSTÝMY

Aleš Valášek

Aleš Valášek

Aleš Valášek je český scénograf a kostýmní návrhář. V roce 2015 získal inženýrský titul v oboru Architektura a urbanismus na Fakultě umění a architektury Technické Univerzity v Liberci. Zároveň je absolventem DAMU, konrkétně magisterského oboru Kostým a maska. Dále studoval na London College of Fashion a v roce 2008 absolvoval studium scénografie na Motley Theatre Design Course v Londýně. V roce 2009 se stal absolutním vítězem Linbury Prize For Stage Design, který pořádá londýnské Národní divadlo a Linbury Trust.

Svým dílem přispěl ke vzniku mnoha inscenací, a to nejen v České republice, ale i ve světě. Z projektů, na kterých se podílel jmenujme muzikály Zorro, Kvítek z Horroru, Ne/Normální, Tick, Tick, Boom!, American Idiot anebo opery Carmen, Polská krev, Turandot či Rusalka.

Po boku autora legendárních Bídníků Alaina Boublila v roce 2010 vytvořil scénu a kostýmní výpravu pro muzikál Marguerite na West Endu. Roku 2018 Aleš navrhl kostýmy pro rakouskou premiéru broadwayského muzikálu Američan v Paříži.

V roce 2019 navrhl stálou sbírku soch pro Muzeum Hořice v České republice. Návrh získal národní cenu Gloria Musaealis a Patrimonium Pro Futuro od Národního památkového ústavu v roce 2020.

Pro Českou televizi o Alešovi natočila Hana Pinkavová dokument s názvem Jít za svým snem.

Aleš se podílel již na původní verzi Ray Bradbury’s 2116, která byla v angličtině uváděná v Divadle Semafor. Pro aktuální uvádění je tedy vítanou posilou a členem tvůrčího týmu.

MAKE-UP

Karou Weill

Karou Weill

Karou Weill je česká výtvarnice a make-up artistka.

Podílela se na řadě divadelních i televizních projektů, z nichž po divadelní stránce jmenujme ty nejvýznamější, kterými jsou bezesporu české premiéry světových titulů Fantom Opery, Ples upírů a Čarodějka.

Aktuálně se podílí mimo jiné i na líčení v projektech Punč přání, Bratři anebo Robinson Crusoe.

Vytváří vlastní řadu originálně pomalovaných tašek a dalších předmětů. Je autorkou omalovánkové obrazové publikace s názvem Grimérie v obrazech, která je inspirovaná výše zmíněným muzikálem Čarodějka – Wicked.

Vzhledem ke své kreativitě a mnohostrannému výtvarnému talentu jsme rádi, že právě tato umělkyně se bude podílet jako hlavní maskér na české premiéře Ray Bradbury’s 2116.

LOUTKY

Jakub Hojka

Absolvent oboru Botanika cévnatých rostlin na Přírodovědecké fakultě UK v Praze, kde v současnosti pokračuje v doktorském studiu. Souběžně pracuje jako loutkoherec v Divadle Spejbla a Hurvínka v Praze. Vlastní autorské projekty realizuje zejména v nezávislém loutkovém divadle Ilegumova divadelní společnost, kde působí jako herec, režisér i výtvarník.

V rámci rezidence na festivalu Theatrum Kuks, připravil imerzivní inscenaci Alchymistická manufaktura.

V koprodukci s divadlem Soliteatr uvedl pražskou premiéru dramatu Hand to God, pro kterou vytvořil koutky a hlavně hrál hlavní dvojroli Jasona/Tyrona (režie Libor Ulovec).

Také působí v pražské Říši loutek. Ve spolupráci se spolkem Pomezí se věnuje experimentálnímu a imerzivnímu divadlu (inscenace Pomezí, Pozvání, Opisy, autorské představení Vylety).

Působí také jako dramatik a libretista na volné noze: Popelka (hudba J. Hlaváčová, premiéra 2018, LD Jiskra, ve vlastní režii), Otřást vesmírem (hudba Vojtěch Frank, premiéra 2021, DJKT Plzeň, režie Lumír Olšovský), Princezna na hrášku (hudba Vojtěch Frank, premiéra 2022, LD Jiskra, ve vlastní režii), aj.